The Who-gitarist Pete Townsend heeft de exploitatie van zijn naam en beeltenis verkocht voor een niet bekend gemaakt, maar ongetwijfeld gigantisch bedrag aan Primary Wave.
Dat staat het bedrijf vrij allerlei ‘creatieve projecten’ rond Townsend en zijn muziek op te tuigen.
Het bedrijf heeft daar veel vertrouwen in, want de ‘branding and content opportunities are boundless’.
De eerste activiteit zou al bekend zijn: ‘the establish a footprint across socia media channels’, al is dat toch nauwelijks een revolutionaire stap en vermoedelijk ook een moeizaam verdienmodel.
Ook Townsend is juichend: de overeenkomst is ‘a joy for me’ en zal hem helpen ‘to move forward with my creative and performative work’, alsof dat zonder dat extra zakcentje niet had gekund.
“Their entire team exhibit an energy that is truly stimulating. Challenging too. I need that,” he said. “I write songs, stories and poetry, and even draw and paint almost every day of my life. I work with musicians and other creatives, and spend a lot of my time building charitable solutions for organisations that help young creative people grow and succeed in this very hard time. Music is my main medium.”
In het zeer uitgebreide persbericht schrijft Townsend ook, dat hij de wereld nog een keer wil verrassen samen met The who-zanger Toger Daltrey en de anderen in en rond The Who ‘the way we used to do’:
https://primarywave.com/pete-townshend-partners-with-primary-wave-music
Eerder nieuws over Pete Townsend en over The Who vind je in rubriek nieuws.