Popster Ariana Grannde heeft geprotesteerd tegen het gebruik van een van haar nummers in een video over het strenge immigratiebeleid van het Witte His.
Op TikTok plaatste de regering-Trump een filmpje waarin federale agenten mensen arresteren en boeien. Daarbij klinkt Grande’s nummer ‘Bye’.
Dat leidde tot een door haar geplaatst commentaar: ‘Gebruik mijn muziek alstublieft nooit in verband met deze barbaarse, onmenselijke, gruwelijke onzin’, maar die opmerking is er niet meer bij te zien.
Daarbij moet worden opgemerkt, dat de beheerder van een TikTok-account door anderen geplaatste opmerkingen kan verwijderen.
Naar verluidt probeert Grande haar muziek alsnog te laten verwijderen, al is de eerste reactie van het Witte Huis niet hoopgevend.
Woordvoerster Abigail Jackson verklaarde namelijk: ‘We zeggen het nog één keer: wat werkelijk barbaars, onmenselijk en gruwelijk is, zijn de criminele illegale vreemdelingen die onschuldige Amerikaanse burgers hebben verwond en vermoord.’
Eerdere berichten over musici die bezwaar hadden tegen het gebruik van hun muziek door politici vind je uiteraard in de rubriek Dossier: Politiek en popmuziek.